Pomysł stworzenia niewielkiego samochodu miejskiego powstał w Oplu już w latach sześćdziesiątych. W 1969 roku pojawiły się nawet pierwsze projekty, w tym również wersji z przednim układem napędowym. Jednakże w tym czasie zrezygnowano z dalszych prac, gdyż dział rozwoju firmy stawiał na modernizację już produkowanych pojazdów. W tym czasie zarzucono nie tylko pomysł stworzenia małego samochodu, ale również wprowadzenia pojazdów z napędem przednim. Dopiero 10 lat później to rozwiązanie zastosowano w Oplu Kadecie.
Prace nad małym Oplem nabrały rozpędu dopiero pod koniec lat siedemdziesiątych. Prototyp pojazdu oraz inne samochody z nowymi podzespołami przejechały w ramach prób ponad 2,5 mln km, natomiast na stanowiskach kontrolnych sprawdzono ponad 150 silników.
Równocześnie z mechanizmem działania pojazdu powstawało nadwozie. Podczas jego opracowywania przeprowadzano próby wytrzymałościowe na modelach w skali 1:2. Dzięki dziesiątkom przeprowadzonych prób możliwe było stworzenie optymalnego nadwozia, które zapewniało jak największe bezpieczeństwo jazdy.
Po oficjalnym otwarciu fabryki w Saragossie w1982 roku, podjęto produkcję dwóch podstawowych odmian Corsy – z nadwoziem typu hatch-back oraz Corsę TR – z klasycznym trójbryłowym nadwoziem.
Niedługo potem powstała również trzecia odmiana Corsy – sportowa. Corsa SR (GT) posiadała m.in. spojler pod przednim zderzakiem, owiewki aerodynamiczne przy tylnej ścianie. Samochód ten został wyposażony również w silnik 1300S. Powstał również model specjalny – Sprint, który był przeznaczony do jazdy rajdowej.
W kolejnych latach Corsa była nieco zmieniana. Poddano liftingowi jej nadwozie, zmieniono rozwiązania techniczne. Każda kolejna wersja tego modelu Opla oznaczana była kolejną literą alfabetu – ta pierwsza, dziś jest powszechnie znana jako Opel Corsa wersja A.